Systemy sekwencyjnego wtrysku gazu BRC

SEQUent Maestro

Sequent Maestro BRC – nowy, rewolucyjny system do konwersji silników benzynowych na LPG i CNG

 

Kit Alba

Alba jest najnowszym systemem wtrysku gazu BRC w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3 i 4 cylindowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest tańszą alternatywą bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na polskim rynku systemu SQ 24.11. Jest rozwiązaniem łączącym w sobie wysoką jakość włoskich komponentów BRC z atrakcyjną ceną odpowiadającą polskim realiom.

W skład systemu wchodzi: sterownik gazowy ALBA, Reduktor Genius wyposażony w czujnik temperatury wody, listwa wtryskowa ALBA wraz z czujnikiem ciśnienia gazu, elektrozawór gazowy ET98, wiązka elektryczna, przełącznik micro oraz filtr fazy lotnej.

Za prawidłową pracę systemu odpowiada nowoczesny technologicznie sterownik gazowy ALBA z 16 bit 32 MHz microprocesorem, który zbiera sygnały z poszczególnych czujników, przetwarza je a następnie precyzyjnie steruje elementami wykonawczymi systemu. Dzięki temu mieszanka dostająca się do cylindrów ma odpowiedni skład chemiczny dostosowany do aktualnego zapotrzebowania silnika samochodu. Sterownik jest wyposażony m.in w funkcje:

  • Funkcja Warm Up Injector – podgrzewania wtryskiwaczy gazowych podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz
  • Funkcja VSR – dotryskiwania małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie w celu zabezpieczenia gniazd zaworowych przed wypaleniem – dotyczy silników borykających się z tym problemem
  • Funkcja START&STOP – wyłączania oraz ponownego zapalania silnika podczas postoju samochodu na skrzyżowaniu – samochód musi być wyposażony w tą funkcję fabrycznie. 

W systemie zastosowano nową listwę wtryskową ALBA, która w powiązaniu z odpowiednią wielkością dysz i reduktorem Genius jest w stanie obsłużyć samochód o mocy do 160 kW (217 kM).

System ALBA spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro IV oraz Euro V.

kit-alba

SEQUENT 32

Najnowszy i najnowocześniejszy system sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny.

Podobnie jak we wcześniejszych systemach BRC typu SEQUENT, zastosowano sparwdzone elementy takie jak: Reduktor Genius MB wyposażony w czujnik temperatury wody, listwę RAIL z czujnikiem ciśnienia gazu oraz wtryskiwaczami BRC nowego typu,  cechującymi się bardzo dużą dokładnością oraz szybkością wtryskiwania gazu, nową centralę gazową SQ 32 oraz przełącznik Micro.

Głównym elementem SEQUENT 32 odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej bezpośrednią wpółpracę z centralą benzynową, steruje całym procesem wtrysku LPG, zapewniającym pełne sekwencyjne przełączenie wtryskiwaczy gazowych. Centrala ta została wyposażona w nowe funkcje:

  • Funkcja VSR
  • Funkcja Warm Up Injector
  • Funkcja START&STOP

Dzięki doskonałej integracji systemu gazowego z benzynowym, nie ma różnic pomiędzy jazdą na gazie, a jazdą na benzynie. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora – system spełnia normy emisji spalin EURO IV i V.

SQ-32

SEQUENT PLUG & DRIVE

Najbardziej rozwinięty system wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczony do samochodów 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowych z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

W systemie tym zastosowano następujące podzespoły: reduktor Genius MB, wtryskiwacze BRC wraz z listwą RAIL, przełącznik Micro, centrala gazowa PLUG & DRIVE oraz czujnik ciśnienia i temperatury na listwie RAIL.

Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG & DRIVE posiadająca możliwość odczytywania szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacja krótko i długoterminowa mapy mieszanki paliwowej. Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG.

System SEQUENT PLUG & DRIVE jest wyposażony w następujące strategie: pracy na zimnym silniku, przyspieszania, zwalniania, pracy na pełnym obciążeniu. Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. System charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem gazu z fabrycznym układem zasilania silnika – jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych marek, np.: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT.

Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System SQ P&D spełnia normy emisji spalin EURO IV i V.

PLUG&Drive

SYSTEM SEKWENCYJNEGO WTRYSKU GAZU DO SAMOCHODÓW Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKIEM BENZYNY

System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI/SDI 2.0) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 4 cylindrowych wolnossących i turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System SDI/SDI 2.0 został opracowany indywidualnie dla danego typu silnika (dlatego przed montażem należy sprawdzić oznaczenie silnika oraz sterownika benzynowego).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI/SDI 2.0, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych zapobiegając ich uszkodzeniu.

W systemie tym zastosowano okablowanie SDI/SDI 2.0, przełącznik sensorowy SDI/SDI 2.0, wtryskiwacze BRC wraz z listwą RAIL, oraz Reduktor Genius MB lub Genius Max. Programowanie systemu SDI/SDI 2.0 polega na wgraniu gotowej mapy opracowanej dla danego typu silnika. SDI/SDI 2.0 steruje wszystkimi fazami funkcjonowania silnika począwszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy w skrajnych warunkach, zapewniając maksymalny poziom kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa.

System ten charakteryzuje się dużą niezawodnością i prostota obsługi, gdyż przełączanie z benzyny na gaz następuje samoczynnie po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury pracy.
brc bezpośredni wtrysk 2.0

BRC system sekwencyjnego wtrysku gazu do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny